بررسی و مقایسه کالای دیجیتال, بررسی و مقایسه

مقایسه سری پردازنده های اینتل

پردازنده های اینتل intel همیشه زبان زد جهانیان بوده و توجه های زیادی را به خودش در هر زمینه ای اختصاص داده است. در این مقاله قصد داریم کارایی و توان سری های مختلف از این پردازنده ها رو باهم بررسی کنیم و ببینیم هر کدام از این پردازنده ها مناسب چه کاری هستند.

پردازنده اینتل intel Core i3

کوچک ترین عضو خانواه ی core i ها core i3 است. این پردازنده ها قدرت بالایی ندارند ولی در عوض مصرف انرژی پایینی دارند که باعث می شود سیستم شما داغ  نکند و گرمای زیادی تولید نکند. بیشترین استفاده از این پردازنده ها برای دستگاه هایی است که هدف اصلی آنها انجام کارهای روزانه و سبک مانند وب گردی، مقاله نویسی یا در سخت ترین شرایط انجام بازی های سبک یا ادیت ویدیو های کم حجم کوتاه و سبک است. در کل شما نباید توقع خیلی خاص و بالایی از این پردازنده داشته باشید، چرا که نوع اقتصادی اینتل به شمار می رود.
یکی از لپ تاپ های پیشنهادی آی تی مال با این پردازنده، یکی از لپ تاپ های اقتصادی ایسوس لپ تاپ R465 است که یک انتخاب هوشمندانه می باشد.

پردازنده اینتل intel Core i5

سیستم و عملکرد در پردازنده های نسل پنجم اینتل کمی متفاوت است چرا که توان بالاتری که نسبت به نسل سوم دارند باعث می شود شما بتوانید دست باز تری در طراحی های سیستمی و یا کارهای ادیت و رندرگیری داشته باشید و یا حتی می تواند بازی های معمولی را در کیفیت بالا و یا بازی های نه چندان سنگین را در کیفیت پایین و معمولی اجرا کند.

پردازنده intel core

البته که نباید توقع سرعت بسیار بالا و یا توان بالایی از این پردازنده داشته باشید. در نسل های جدید این پردازنده یعنی نسل 11 و 12 ما شاهد بهبود عملکرد بالایی هستیم که می توان حساب بیشتری نیز روی این نسل از پردازنده های اینتل باز کرد. این پردازنده ها مصرف انرژی بیشتری نسبت به نسل سوم اینتل دارند و گرمای بیشتری نیز تولید می کنند ولی همچنان مصرف زیادی ندارند و گرمای زیادی نیز تولید نمی کنند که بتواند باعث مشکل شود.

پردازنده اینتل intel Core i7

پر استفاده ترین و محبوب ترین پردازنده های اینتل، پردازنده نسل هفتم این شرکت است که روی اکثر لپ تاپ های گیمینگ و غیر گیمینگ استفاده می شود. پردازنده نسل هفتم اینتل توان بالایی دارد مخصوصا در نسل های 10 و 11 و 12 می توان هر کاری را به آن ها سپرد، چرا که قدرت کافی برای هر کاری مثل اجرای بازی های سنگین روی آخرین کیفیت یا انجام ادیت و یا رندر گیری های سنگین را به آن ها سپرد.

یکی از لپ تاپ های پیشنهادی از پردازنده اینتل Core i7 نسل 11، لپ تاپ FX516PE می باشد با گرافیک 3050TI از بالاترین نسل انویدیا می تواند از پس اجرای روان بازی ها و کارهای گرافیکی بر بیاید.

البته که این نسل از پردازنده ها علاوه بر مصرف بالای انرژی، گرمای زیادی نیز تولید می کنند که سبب داغ شدن سیستم شما می شود. پس بهتر است از سیستم خنک کننده ی مناسبی استفاده کنید تا گرمای زیاد باعث آسیب به سیستم شما نشود. شما می توانید روی این نسل از پردازنده های اینتل حساب زیادی باز کنید چرا که کم تر کاری است که این پردازنده ها نتوانند از پس آن بر بیایند. این پردازنده ها اغلب برای سیستم های گیمینگ استفاده می شود.

پردازنده اینتل core i9

پردازنده اینتل intel Core i9

برادر بزرگ تر و از همه قدرتمند تر اینتل نسل نهم آن است شرکت اینتل تمام توان و تکنولوژی خود را در این پردازنده ها قرار می دهد. هیچ بازی یا کاری نیست که این پردازنده ها نتوانند انجام دهند. سرعت بالا و قدرت فوق العاده این نسل از پردازنده های اینتل باعث می شود که شما به این شرکت علاقه مند شوید.
مقدار مصرف انرژی و گرمای تولید شده توسط این پردازنده ها بسیار بالا است و شما باید از سیستم خنک کننده قوی برای پایدار نگه داشتن این پردازنده استفاده کنید. آخرین نسل از این پرازنده ها که نسل 12 هستند قدرتی 2 برابر نسل یازدهم core i7  دارند و حدود 30 درصد از نسل قبلی خودش عملکرد بهتری دارد. این پردازنده ها در سیستم های گرون قیمت یا سیستم های پیشرفته گیمینگ و مهندسی استفاده می شود.

پردازنده های اینتل نسبت به قیمت و نیاز شما دسته بندی شده اند که شما بتوانید راحت تر و با دستی باز تر آن ها را متناسب با نیازتان انتخاب کنید. اگر قصد خرید لپ تاپ دارید می توانید به سایت ما آی تی مال مراجعه کنید و مشخصات و قیمت لپ تاپ ایسوس با پردازنده اینتل را مشاهده کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *