آموزش و ترفند

قطعی برق هم نمی تواند مانع دسترسی به اینترنت شود!

با وجود انتشار فایل برنامه‌ریزی‌شده قطعی برق، شاهد قطع ناگهانی برق در ساعات متفاوت و حتی دو بار در روز هستیم. پس با این اوصاف بهتر است که از لوازم الکترونیکی خود محافظت کنیم تا در اثر قطع ناگهانی برق دچار مشکل و احتمال سوختن دستگاه‌ها نشویم.

در این مقاله درباره مشکلات قطع برق و راه‌حل‌هایی برای محافظت و استفاده از وسایلی مثل پاوربانک برای شارژ باتری گوشی و لپ تاپ و از همه مهمتر روشن نگه داشتن مودم صحبت می کنیم.

در هنگام قطع ناگهانی برق، سخت‌افزار کامپیوتر شما تحت‌ فشار شدید قرار می‌گیرد که می‌تواند طول عمر دستگاه را به طور قابل‌ توجهی کوتاه کند. البته در لپ‌تاپ‌ها این مشکل وجود ندارد و حتی هنگامی‌ که در حال انجام کاری هستید و لپ‌تاپ به برق متصل است با قطع برق، سیستم لپ‌تاپ به طور اتومات از باتری استفاده می‌کند.

وسیله ای که در نبود برق شما را نجات می دهد!

پاوربانک‌ها با استفاده از تجهیزات الکترونیکی پیشرفته کار می‌کنند تا شارژ شوند، سپس آن را در باتری خود ذخیره می کنند و سپس دستگاه‌های دیگر را شارژ می کنند. پاوربانک‌ها فقط یک باتری ساده نیستند، آنها از مدارهای الکترونیکی پیشرفته برای مدیریت شارژ و سپس شارژ دستگاه‌های دیگر استفاده می‌کنند.

استفاده پاوربانک برای شارژ

پاوربانک ها هنگام قطعی برق و داشتن کار ضروری می‌تواند بسیار مفید واقع شود. سعی کنید همیشه پاوربانک خود را با شارژ کامل نگه دارید تا بتوانید به‌ عنوان اندوخته‌ای مهم در این دوران نابسامان قطعی ناگهانی برق از آن استفاده کنید. پاوربانک‌ها انواع مختلفی دارند و می‌توانند حجم‌های متفاوتی از شارژ را برای شما ذخیره کنند. اگر زیاد با دنیای مجازی سروکار دارید یا صاحب کسب‌وکاری آنلاین هستید، پاوربانک نقش مهمی در زندگی شما خواهد داشت و بهتر است پاوربانک با حجم بالاتری را خریداری کنید تا زمان بیشتری از آن استفاده کنید. چرا که اگر کار واجبی پیش بیاید، بدون برق تقریباً هیچ کاری از دستتان برنمی‌آید و در مضیقه قرار می‌گیرید.

پاوربانک برای شارژ گوشی

تا اینجا توانسته‌اید گوشی خود را روشن نگه دارید و از اینترنت آن استفاده کنید، اما می‌دانیم هنگام قطعی برق اختلال در شبکه‌های هوشمند امری دور از انتظار نیست. در این مواقع چه باید کرد؟! ما به شما آموزش می‌دهیم تا با داشتن کابل مبدل USB-DC هنگام قطع برق همچنان اینترنت مودم خود را داشته باشید.
این کابل برای روشن ماندن مودم ADSL در زمان قطع شدن برق معجزه می‌کند. کابل‌های برق DC کابل‌های الکتریکی هستند که برای اتصال دو دستگاه DC یا یک دستگاه DC و یک منبع تغذیه DC مورداستفاده قرار می‌گیرند. کابل‌های برق DC انواع مختلفی دارند.

کابل usb-dc

چگونه از کابل USB-DC استفاده کنیم؟

در کابل تبدیل USB به DC، یک طرف کابل را به پاوربانک وصل کرده و طرف دیگر آن را به مودم وصل کنید. فقط مراقب باشید حتماً کابل 12 ولت بخرید و سوکت طرف مودم باید 2.5 یا 3.5 میلی‌متر باشد. همچنین از تطابق شدت جریان مودم با جریان خروجی از پاوربانک مطمئن شوید. شما می‌توانید این کابل را با قیمت مناسب، حدود 20 تا 30 هزارتومان خریداری کنید تا بدون هیچ مشکلی به اینترنت ADSL دسترسی داشته باشید و به‌راحتی کارهایتان را انجام دهید.

اقدامات مهم برای حفاظت دستگاه از قطع برق

پشتیبان گیری فایل

  1. از پرونده های خود پشتیبان تهیه کنید
    اگر فایل های مهمی روی دستگاه خود دارید بهتر است که به طور منظم از آنها داخل هارد اکسترنال خود و یا دیگر حافظه های ذخیره سازی مثل فلش بکاپ بگیرید.
  2. از محافظ برق استفاده کنید
    محافظ های ولتاژ برق یکی از بهترین راه ها برای محافظت لوازم دیجیتالی است. این محافظ ها در برابر افزایش فشارهای الکتریکی یا ولتاژ برق که برای اجزای الکتریکی بسیار مضر است و در برابر خاموشی های ناگهانی، طراحی شده اند.
    با وجود مشخص نبودن پایان این قطعی برق، بهتر است یک محافظ برق برای لوازم الکتریکی خود تهیه کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *