اخبار لپ تاپ و کامپیوتر و سخت افزار, اخبار تکنولوژی

قضیه جدایی انویدیا NVIDIA از ویندوزهای قدیمی چیست؟

حدودا 6 سال از زمان عرضه ویندوز محبوب مایکروسافت به نام ویندوز 10 گذشته است ولی همچنان بسیاری از مردم از نسخه های قدیمی تر ویندوز استفاده می کنند. شاید دلیل آن ترس از تغییر و شاید هم ترس از بروز شدن باشد.

هر روزی که می گذرد، ویندوز 10 به تنها انتخابی که شما برای نصب برنامه های روز دنیا به آن وابسته هستید، نزدیک تر می شود. شرکت و برنامه های بسیاری با ویندوز های قبلی خداحافظی کرده اند. برای مثال شما باید برای نصب فتوشاپ 2021 و بازی های روز، به ویندوز 10 مهاجرت کنید.

اما بعد از پایان دادن بسیاری از شرکت ها به پشتیبانی از ویندوزهای قبلی، این بار نوبت زدن تیر خلاص انویدیا NVIDIA به ویندوزهای قدیمی است.
انویدیا NVIDIA اعلام کرده که پس از ماه اکتبر سال جاری 2021، دیگر درایورهای خود را فقط برای ویندوز 10 منتشر خواهد کرد و کسانی که از ویندوز های قدیمی 7، 8 و 8.1 استفاده می کنند، باید به فکر مهاجرت به ویندوز جدید باشند.

این اقدام انویدیا البته تاثیر مستقیمی بر روی گیمرها خواهد داشت، چون اکثر بازی های رایانه ای نیازمند نصب نسخه جدید درایور کارت گرافیک خواهند بود که از ماه اکتبر، این امکان فقط برای ویندوز 10 خواهد بود. از طرفی در حال حاضر نیز گرافیک های جدید، پشتیبانی کاملی از ویندوزهای قدیمی ندارند و برای مثال تکنولوژی Ray Tracing و کارت های سری 30 انویدیا از ویندوز 10 پشتیبانی می کنند و در ویندوزهای قدیمی پاسخگو نیستند.

همچنین واضح است که کارت های گرافیکی که بعد از اکتبر عرضه شوند، امکان اجرای ویندوزهای قدیمی را نخواهند داشت و اگر ویندوز 10 نداشته باشید، کارت گرافیک شما عملا قابل استفاده نخواهد بود.
همچنین انویدیا اعلام کرد که پشتیبانی کارت های گرافیکی سری کپلر (سری 600 و 700) را نیز برای همه ویندوز ها پایان خواهد داد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *