اخبار نرم افزار و اپلیکیشن, اخبار تکنولوژی

خلاء امنیتی کشف شده در کروم

گوگل کروم با داشتن 2 میلیارد کاربر در بین مرورگرهای اینترنت در جایگاه اول مرورگرها قرار دارد. اما با توجه به خلاء جدید کشف شده در مرورگر کروم، کاربرها باید هرچه سریع تر اقدام به بروزرسانی مرورگرهای خود کنند تا از آسیب های احتمالی این خلاء امنیتی در امان باشند.
در همین راستا گوگل برای دومین بار در این هفته اقدام به منتشر کردن هشدار جدی برای بروزرسانی مرورگر کروم کرده است.

درباره خلاء امنیتی کروم

در آخرین پست در بلاگ گوگل، این کمپانی تایید کرده که یک خلاء امنیتی روز صفر (Zero Day) در مرورگر کروم یافت شده است.
اکثر مشکلات امنیتی قبل از انتشار مرورگرها به وسیله تسترها و نسخه های بتا، یافت شده و اصلاح می شود. اما دسته بندی این خلاء امنیتی در گروه Zero Day به این معنی است که این روش توسط هکرها شناخته شده و به صورت فعال در حال سوء استفاده توسط هکرها است.

اطلاعات کمی از این خلاء در دسترس است. نام این خلاء (CVE-2021-30554) است و در کتابخانه WebGL که برای ترسیم های گرافیکی و در جاوا اسکریپت است، پیدا شده است.
البته دلیل اصلی کم بودن اطلاعات منتشر شده از این خلاء، سیاست کاری گوگل است که کمترین اطلاعات ممکن را از خلاء های امنیتی منتشر کند تا کاربران فرصت بیشتری برای بروزرسانی داشته باشند و از ملحق شدن هکرهای جدید به لیست سوء استفاده کنندگان جلوگیری شود.

چگونه مرورگر کروم خود را ایمن کنیم؟

برای مقابله با این خلاء امنیتی هرچه زودتر به مسیر Settings > Help > About Chrome رفته و اگر نسخه درج شده در آن 91.0.4472.114 و بالاتر بود یعنی خطر رفع شده و سیستم شما در امان است اگر هم نسخه پایین تر مشاهده کردید اقدام به بروزرسانی دستی کنید. پس از پایان بروزرسانی پیغام راه اندازی مجدد Relaunch را انتخاب کنید.
گوگل همچنین تایید کرد که 3 خلاء امنیتی قوی دیگر در این نسخه رفع شده اند.

این خبر را برای دوستان خود هم به اشتراک بگذارید تا هرچه سریعتر مرورگر گوگل کروم خود را ایمن کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *