اخبار نرم افزار و اپلیکیشن, اخبار تکنولوژی

جدیدترین اخبار درباره ویندوز 11

ویندوز 11 یکی از بزرگترین نسخه های ویندوز در بیش از یک دهه گذشته است که تصاویر آن برای اولین بار در یک سایت چینی به نام Baidu لو رفت.
یک رابط کاربری جدید، منوی شروع و موارد دیگری که تغییرات ظاهری نسبت به ویندوز 10 داشته است. تصاویری که از ویندوز 11 به بیرون درز کرده، با آنچه که انتظار می رفته همخوانی دارد اما هنوز سوالات زیادی درباره آن وجود دارد که باید تا رویداد رونمایی صبر کنیم.

ظاهر جدید ویندوز 11 چه شکلی است؟

رابط کاربری جدید ویندوز 11 و منوی Start آن بسیار شبیه به آنچه که در ابتدا در ویندوز 10X طراحی شده بود، می باشد. از نظر بصری بزرگترین تغییر در این نسخه، قسمت نوار وظیفه یا Taskbar است. مایکروسافت در ویندوز 11 آیکون برنامه ها را در بخش مرکزی تسک بار و یک دکمه استارت با منوی جدید قرار داده است.

درباره ویندوز 11

این منوی شروع استارت یک نسخه ساده از همان منوی در حال حاضر ویندوز 10 است که شامل برنامه های پین شده، فایل های اخیر و دسترسی راحت خاموش کردن یا راه اندازی مجدد ویندوز 11 است و این منو خیلی ساده تر از منوی ویندوز 10 است.

اگر نمی خواهید آیکون برنامه ها و منوی شروع در وسط تسک بار باشد، گزینه ای وجود دارد که همه آن ها را به سمت چپ برمی گرداند. همچنین حالت Dark Mode هم در دسترس است. در واقع می توان گفت ویندوز 11 نسخه ای بهتر از ویندوز 10 است تا طراحی کاملا جدید.

مایکروسافت از گوشه های بدون زاویه و گرد شده در منوها، اطراف برنامه ها و file explorer استفاده کرده است. منوی استارت نیز گوشه های گرد را شامل می شود. البته این هنوز یک نسخه اولیه از ویندوز 11 است بنابراین ممکن است تغییراتی داشته باشد.

درباره ویندوز 11

اگر دقت کرده باشید در نوار وظیفه یا تسک بار یک آیکون جدید به نام ویجت یا همون ابزارک قرار گرفته است. به احتمال زیاد مایکروسافت قصد دارد ابزارک های ویندوز را برگرداند و این نسخه اولیه شامل برخی از آنها می باشد.

از آنجا که این نسخه اولیه و بسیار ابتدایی ویندوز 11 است، ویجت ها به طور کامل در سیستم عامل بارگیری نمی شوند اما برای جابجایی و دسترسی سریع به اخبار، آب و هوا و سایر محتواهای وب طراحی شده است.

درباره ویندوز 11

ویندوز 11 همچنین شامل ویژگی جدیدی برای کنترل چیدمان صفحات در دسکتاپ می باشد که از طریق دکمه maximize در همه برنامه ها قابل دسترسی است. با این قابلیت می توان به سرعت صفحات را در کنار هم قرار داد یا آن ها را به صورت بخش های جداگانه رو دسکتاپ مرتب کرد.

درباره ویندوز 11

متاسفانه بنظر می رسد تغییری در فروشگاه Microsoft Store ویندوز صورت نگرفته است و تقریبا همان چیزی است که هم اکنون در ویندوز 10 وجود دارد. البته ممکن است در نسخه کامل تر ویندوز 11 بروزرسانی برای آن انجام شده باشد.

مایکروسافت همچنین برنامه جدید xbox را در ویندوز 11 با دسترسی سریع به بازی های xbox game pass و قسمت سوشال و فروشگاه آن ارائه کرده است.

درباره ویندوز 11

ویندوز 11 چه زمانی منتشر می شود؟

هر 3 تا 6 سال یک نسخه جدید از ویندوز عرضه می شد. ویندوز 10 در سال 2015 راه اندازی شد و الان سال 2021 ششمین سالگرد ویندوز 10 است و احتمالا امسال شاهد انتشار ویندوز 11 خواهیم بود.

مایکروسافت رویدادی را در تاریخ 24 ژوئن (3 تیر ) اعلام کرده که می خواهد در مورد “نسل بعدی ویندوز” صحبت کند. این رویداد به صورت آنلاین در ساعت 11 صبح ET (تقریبا 8:30 بعد از ظهر IST) برگزار می شود و Satya Nadella و Panos Panay در این رویداد بزرگ شرکت می کنند.
و تصویری که از خبر این رویداد منتشر شده، پنجره ویندوز است که سایه ای را ایجاد کرده که شبیه به شماره 11 است.

درباره ویندوز 11

نظر شما درباره این تصاویر منتشر شده از ویندوز 11 چیست؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *