اخبار دنیای موبایل, اخبار تکنولوژی

iOS 15 چه ویژگی هایی دارد؟

سرانجام کمپانی اپل نسخه ios 15 و امکانات بی‌­نظیر آن را معرفی کرد. ویژگی‌های ios 15 قابلیت­‌های شگفت­‌آوری را برای گوشی های آیفون به ارمغان می­‌آورند که در دیگر نسخه های آی او اس به چشم نمی­‌خورد. این امکانات جدید، آیفون ها را به غول فناوری و تکنولوژی تبدیل می­‌کنند. از جمله برنامه هایی که در ios دستخوش تغییرات بزرگی شده اند به ترتیب اهمیت عبارتند از:

  1. FaceTime
  2. Focus
  3. Notification Summary
  4. Live Text
  5. Safari
  6. Maps
  7. Wallet
  8. Privacy
  9. Weather and Notes

و …

کدام یک از اپلیکیشن‌­هایی که گفتیم برایتان مهم­تر است و بیشتر از آن استفاده می­‌کنید؟ با بهبودی که در هرکدام از آن­ها به‌ وجود آمده حتما به سمت ios 15 سوق داده می‌­شوید تا استفاده لذت­‌بخش­‌تری از برنامه مورد علاقه خود داشته باشید. حال اگر می­‌خواهید بدانید ارتقاء به نسخه جدید ios واقعا ارزشش را دارد یا نه! با ما همراه باشید.

فیس تایم ios 15

1- فیس تایم

یکی از بزرگ­ترین تغییراتی که اپل در iOS 15 گنجانده شده برنامه FaceTime می­‌باشد. این برنامه اکنون بسیار کاربردی‌­تر و جذاب­تر شده و مکالمات گروهی در بستر آن، بهتر از پیش صورت می‌­گیرد.
نکته حائز اهمیت اینجاست که نسخه جدید آی او اس از صدای فضایی پشتیبانی می‌کند، این بدین معناست که منبع صدا دقیقا جایی است که تصویر کاربر قرار دارد. ویژگی دیگر فیس تایم، جداسازی و حذف صدای پس زمینه است. بدین ترتیب دیگر مزاحمتی برای ویدیو‌کال‌ها یا ویس کال‌ها ایجاد‌ نخواهد شد و صدا کاملا دقیق به مخاطب می‌رسد. فیس تایم برای اولین بار برای کاربران اندروید و ویندوز نیز قابل استفاده است تا بتوانید با دوستان خود در پلتفرم‌های متفاوت صحبت کنید.

فیس تایم ios 15

با استفاده از برنامه FaceTime، قادر خواهید بود صفحه‌ی خود را با دیگران به اشتراک بگذارید و در مورد موضوعی خاص، با آن‌ها گپ بزنید. همچنین، حالت پرتره نیز به تماس­های تصویری اضافه شده تا صورت کاربر در مرکز توجه باقی مانده و پس زمینه، مات شود.

تنظیم اعلان ها در iOS 15

2- افزایش تمرکز

برنامه Focus با بهره ­گیری از هوش­ مصنوعی تمرکز افراد را روی کارشان به حداکثر می­‌رساند. این ویژگی تعبیه شده در iOS 15، بهبود یافته Do Not Disturb می‌­باشد و توانایی شخصی‌­سازی اعلان­‌ها و برنامه ­ها را برای کاربران به ارمغان می­‌آورد. در این حالت سیستم این قابلیت را پیدا می­‌کند که بداند در حال کار، ورزش، بازی، مطالعه یا موارد دیگر هستید و در این اوقات می‌توانید تنظیم کنید که چه نوتیفیکیشن‌هایی برای شما ارسال شود. به علاوه، موقعیتی که در آن هستید برای کاربران دیگر در برنامه‌ی Message نمایش داده می­‌شود.

3- طراحی جدید اعلانات

اعلان­‌ها مجدد طراحی شده‌اند و عکس مخاطبین برای شناسایی سریع بزرگ­تر شده­‌اند. با استفاده از هوش به کار رفته در آیفون، اعلان‌­ها بر اساس تعاملی که کاربر با برنامه­‌ها دارد اولویت‌­بندی و مرتب می­‌شوند؛ بنابراین پیام­های فوری بلافاصله تحویل داده می­‌شوند. همچنین اگر مایل به دریافت اعلان­‌ها در طول روز نیستید، Notification Summary ویژگی است که می­‌توانید روی آن حساب کنید، حتی این امکان وجود دارد که نوتیفیکیشن­‌های خود را فقط در زمان­‌های خاص و محدودی دریافت کنید.

4- Live Text

این قابلیت از هوش مصنوعی بهره برده و خواندن متن در تصاویر را مقدور می­‌سازد. این امکان فراهم می­‌شود که خیلی راحت متنی که در تصاویر وجود دارد را کپی کرده و در برنامه‌­های دیگر پیست کنید. قبلا این مزیت بزرگ و شگفت انگیز موجود در گوشی های آیفون را بررسی کرده‌­ایم. پیشنهاد می­‌کنیم حتما مقاله تکنولوژی غیرمنتظره Live Text را مطالعه کنید.

5- طراحی جالب سافاری

سافاری نیز طراحی جذاب و جدیدی به خود گرفته است. شما می­‌توانید به‌­راحتی بین تب‌­های مختلف جابجا شوید. در ios 15 یک پنجره کوچک ظاهر خواهد شد که تب­‌های شما در آنجا قرار می­‌گیرند. تب Groups به کاربران اجازه می­‌دهد تا صفحات را ذخیره کرده و در iPhone ، iPad یا Mac به آنها دسترسی داشته باشند.

نقشه در iOS 15 اپل

6- جهان را با نقشه های اپل بگردید

از طراحی سه­‌بعدی نقشه در ios 15 لذت ببرید و با Maps در بسیاری از شهرها ماکتی مجازی از بناها را مشاهده کنید. اپل متعهد شده بهترین نقشه جهان را بسازد و آیفون ها را به مسیریابی های قدرتمند و متفاوت مجهز کند. برنامه بهبود یافته Maps حتی به شما می­‌گوید که در کدام لاین از اتوبان حرکت کنید. همچنین بهترین مسیرهای حمل­ و­ نقل نیز پیشنهاد می ‌شوند و نزدیک­ترین ایستگاه­‌های اتوبوس و مترو نیز اطلاع­‌رسانی می‌­شوند.

Apple Wallet در iOS15

7- افزودن کلیدهای جدید و شناسه های دولتی به والت

 Apple Wallet با پشتیبانی از انواع کلیدهای جدید، دسترسی به امکانی که طی روز به آن­جا مراجعه می­‌کنید را تنها با یک ضربه امکان­‌پذیر می­‌کند. کلیدهای دیجیتالی خودرو با پشتیبانی از فناوری Ultra Wideband کارایی بیشتری دارند؛ بنابراین، کاربران می توانند کلید خودرو را بدون در آوردن آیفون خود از جیب یا کیف به طور ایمن باز کنند یا حتی برای ورود به اتاق خود در هتل، از کلیدهای ذخیره شده در Wallet استفاده کنند. در اواخر امسال، کاربرانی که در ایالات متحده زندگی می‌­کنند قادر خواهند بود گواهینامه رانندگی یا شناسه­‌های دولتی خود را به Wallet اضافه کنند!

8- ویژگی های امنیتی جدید

نسخه جدید iOS 15 به لطف بهبودهای چشمگیری که داشته از اطلاعات و حریم خصوصی افراد بیشتر محافظت می‌­کند. گزارش حریم خصوصی، نمای کلی از نحوه استفاده از برنامه‌­ها و دسترسی که در 7 روز گذشته به مکان، عکس‌­ها، دوربین، میکروفون، مخاطبین و سایر برنامه‌­ها وجود داشته را ارائه می‌­دهد.

زمانی که در یک سایت رایگان ایمیل خود را وارد می­‌کنید، آدرس ایمیل شما به­‌صورت خودکار در اختیار سایت های بازاریابی و خبرنامه‌­ها و … قرار خواهد گرفت که ایمیل­‌های زیاد و احتمالا آزاردهنده­‌ای را برای شما ارسال می­‌کنند. آی او اس جدید اپل با محافظت از حریم خصوصی، به این کار خاتمه داده و از انتشار اطلاعات به فرستنده ایمیل جلوگیری می­‌کند. علاوه­ بر­ این آدرس IP و مکان شما برای محافظت بیشتر حذف می‌­شود.

9- طراحی جدید برنامه های آب و هوا و یادداشت ها

برنامه Weather در نسخه ios 15 کاربرپسندتر به نظر می­‌رسد. استفاده از انیمیشن­‌های جالب برای نمایش وضعیت آب­ و هوا و بهره بردن از پس­‌زمینه‌­های متحرک با طراحی بسیار زیبا، گویای طراحی موفق این برنامه هستند. همچنین به کارگیری نقشه برای نمایش وضعیت جو، اعلانات شروع و اتمام بارش برف و باران عملکرد متفاوتی را به همراه دارد.

برنامه یادداشت به تگ­ گذاری مجهز شده که با کمک آن می­‌توانید دسته­‌بندی راحت‌تری برای یادداشت­‌های خود داشته باشید. منشن گذاری این اجازه را به کاربران می­‌دهد تا به روزرسانی­‌های مهم را به یکدیگر اطلاع دهند.

سایر ویژگی های ios 15 کدامند؟

  • Siri
  • Shared with You
  • iCloud+
  • Health
  • HomeKit
  • Find My
  • Translate
  • New iPhone setup
  • Accessibility

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *