آموزش و ترفندهای موبایل, آموزش و ترفند

چگونه شارژدهی گوشی های اندروید را افزایش دهیم؟

تا به حال به این فکر کردید که چطور میشه در شرایط ضروری از باتری گوشی موبایل، شارژدهی بیشتری داشت؟ اگر شما هم می­‌خواهید با ترفندهای افزایش زمان شارژدهی باتری گوشی آشنا شوید با ما همراه باشید، در ادامه برخی تکنیک­‌های مفید را به شما معرفی می­‌کنیم.

روشن کردن حالت صرفه جویی باتری در مصرف برق

برای انجام این­کار، باید تلفن خود را در حالت “صرفه جویی در مصرف باتری” قرار دهید تا تلفن همراه شما به­‌طور خودکار عملکردهایی را که ممکن است از حجم باتری بکاهد، متوقف کند.

بیشتر موبایل­ ها یک یا دو گزینه برای حالت صرفه­ جویی در مصرف باتری دارند، اما تلفن سامسونگ با سیستم عامل اندروید 10 دارای چهار گزینه مختلف می­ باشد.

تنظیمات باتری گوشی
  • عملکرد بالا یا High Performance: این حالت، با افزایش روشنایی و وضوح صفحه نمایش از باتری استفاده بیشتری می­‌کند.
  • بهینه شده یا Optimized: این حالت تعادل بین عملکرد و دوام باتری را حفظ می‌کند.
  • صرفه­‌جویی در مصرف انرژی متوسط یا Medium power saving: این حالت به شما این امکان را می‌­دهد تا با محدود کردن مصرف داده، کاهش روشنایی، وضوح و عملکرد پردازنده، عمر باتری را افزایش دهید.
  • حداکثر صرفه­‌جویی در مصرف انرژی یا Maximum power saving: این حالت استفاده از باتری دستگاه را برای برنامه­‌ها و سرویس­‌های ضروری محدود می­‌کند.

فعال کردن حالت تاریک

حالت تاریک برای محافظت از چشم‌­ها گزینه بسیار مناسبی است، اما باید در نظر داشت که به شارژدهی گوشی کمکی نمی­‌کند، مگر اینکه دستگاه شما دارای صفحه نمایش OLED یا AMOLED باشد. اکثر تلفن های قدیمی از صفحه نمایش LCD استفاده می­‌کنند، اما تلفن های شاخص سامسونگ، وان پلاس و گوگل به استفاده از این فناوری نمایش جدیدتر، روی آورده‌­اند.

اگر شما یک تلفن با نمایشگر OLED یا AMOLED دارید، این بدان معناست که تلفن در واقع پیکسل­‌هایی که سیاه هستند را خاموش می­‌کند؛ بنابراین شارژ باتری ذخیره خواهد شد. می­‌توان گفت با روشن کردن حالت تاریک، به‌­اندازه یک ساعت در شارژ باتری صرفه‌­جویی خواهید کرد.

می‌­توانید حالت تاریک را در Android Pie یا Android 10 از آیکون تنظیمات سریع آن در سایه کشنده تلفن روشن کنید یا آن را در تنظیمات صفحه نمایش پیدا کنید. هرچند برنامه‌­های زیادی وجود دارند که تنظیمات حالت تاریک مخصوص به خود را دارند.

فعال کردن حالت تاریک
فعال کردن حالت تاریک گوشی

تلفن خود را سایلنت (بی صدا) کنید

اعلان­ های پی‌­در­پی، علاوه بر اینکه آزاردهنده هستند باعث خالی شدن باتری می­‌شوند؛ بنابراین گوشی موبایل خود را سایلنت کنید تا انرژی کمتری مصرف شود. برای انجام این‌­کار وارد تنظیمات صدا و لرزش شوید و شدت لرزش را کم کنید. این امکان نیز وجود دارد که بازخورد لمسی را نیز غیرفعال کنید تا هنگام تایپ یا لمس صفحه لرزش نداشته باشد.

کنترل مصرف برنامه های گوشی

توسعه ­دهندگان برای اطمینان از کارایی هرچه بیشتر برنامه ­هایشان تلاش زیادی می­‌کنند. اما امکان دارد حتی وقتی از آن برنامه ­ها استفاده نمی­‌کنید در پس ­زمینه کار ­کنند که این مطلب به مرور زمان باعث کاهش دوام باتری می­‌شود. شما می­‌توانید برنامه ­های استفاده نشده را در گزینه App Power Management در بخش مراقبت از دستگاه تلفن خود غیرفعال کنید تا باتری مدت زمان بیشتری شارژدهی داشته باشد.

یک قدم جلوتر بروید و برنامه ­های خاص را در حالت خواب قرار دهید تا از مصرف بیش از حد انرژی در هنگام استفاده جلوگیری شود. به خاطر داشته باشید که برنامه‌ ­هایی که در حالت خواب هستند، به­ روزرسانی نمی‌شوند مگر اینکه از آنها استفاده شود؛ بنابراین ممکن است لازم باشد آن­ها را به‌­صورت دستی به روز کنید.

کنترل مصرف برنامه های گوشی
کنترل مصرف برنامه های گوشی

بهتر است به‌­طور دوره­‌ای برنامه­‌هایی را که سریع‌­تر باتری شما را خالی می­‌کنند بررسی کنید و ببینید آیا می­توان برخی عملکردهای آن­ها را حذف یا غیرفعال کرد! می‌­توانید این اطلاعات را در تنظیمات باتری مشاهده کنید، سپس تصمیم بگیرید که کدام برنامه­ ها باید در پس ­زمینه اجرا شوند و کدام یک باید خاموش شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *