راهنمای خرید لپ تاپ, راهنمای خرید

چه لپ تاپی برای حسابداری مناسب است؟

انتخاب لپ تاپ مناسب در هر حوزه تاثیر زیادی در بهره وری کاربر دارد. در حوزه حسابداری که فرد ساعت های طولانی را در مقابل لپ تاپ سپری می کند علاوه بر خصوصیات لپ تاپ و به اصطلاح کانفیگ لپ تاپ، باید توجه خاصی به ارگونومی لپ تاپ نیز داشته باشد تا در استفاده مداوم دچار آسیب جسمی نشود.
در بین حسابداران همیشه بین ابعاد کوچکتر لپ تاپ و کامل تر بودن دکمه های کیبورد آن چالشی بزرگ وجود دارد. پس برای فهمیدن این موضوع در ادامه با بررسی جزء به جزء قطعات با ما همراه باشید.

آیا به پردازنده قدرتمندی نیاز است؟

لپ تاپ های مناسب حسابداری در بین دسته بندی لپ تاپ ها، کمترین نیاز به پردازنده قدرتمند را دارند. پس با توجه به این موضوع شما می توانید لپ تاپ اقتصادی تری را انتخاب کنید ولی توجه داشته باشید اگر در انتخاب پردازنده خیلی هم اقتصادی عمل کنید، برنامه های نصب شده و خود سیستم عامل با کندی رو به رو خواهد شد و بازدهی کار شما کم شده و از همه مهم تر وقت گران بهای شما تلف خواهد شد.

چه مقدار رم برای لپ تاپ حسابداری مناسب است؟

فضای پردازشی موردنیاز برای برنامه های حسابداری معمولا خیلی بالا نیست و نیازی به انتخاب ظرفیت های بالای رم برای حوزه حسابداری نیست. پس انتخاب یک رم 8 گیگ یا بالاتر انتخاب معقولی بنظر می رسد.
در نظر داشته باشید هر چقدر هم که استفاده شما از لپ تاپ سبک باشد، باز هم سیستم عامل و برنامه هایی مانند اکسل که نیاز اصلی حسابداران است، خود نیاز به فضای رم دارند.
علاوه بر این ها فاکتور تاثیر گذار بعدی سرعت رم است. اگر نمی خواهید برای باز شدن یک فایل ساده اکسل یا بوت شدن ویندوز خود مجبور به صرف یک فنجان چای شوید، سعی کنید انتخاب رم با فرکانس بالاتر را در اولویت انتخاب های خود قرار دهید. پیشنهاد کلی ما برای انتخاب رم، کلاس DDR4 است.

لپ تاپ مناسب حسابداری

لپ تاپ مناسب حسابداری به گرافیک مجزا نیاز دارد؟

به طور کلی لپ تاپ های دسته حسابداری نیاز آنچنانی به گرافیک ندارند و گرافیک های داخلی نیز برای آن ها کافیست. پس اگر نیازی به انجام بازی در کنار کارهای حسابداری خود ندارید، می توانید در انتخاب گرافیک اقتصادی تر عمل کنید یا هزینه مربوطه را بر روی ظاهر لپ تاپ، صفحه نمایش، رم، فضای ذخیره و یا پردازنده لپ تاپ سرمایه گذاری کنید.

فضای ذخیره سازی

اگر به ذخیره و بازیابی داده ها بر روی لپ تاپ نیاز زیادی دارید یا سرعت بوت شدن ویندوز یا اجرای برنامه ها برای شما اهمیت دارد پس در انتخاب فضای ذخیره سازی، نیاز به نوع پرسرعت آن دارید.
حافظه های SSD گرچه حجم پایین تر و قیمت بالاتری از نوع HDD دارند، اما سرعت موردنظر را تامین خواهند کرد. در ضمن باید اشاره کرد عمر دیسک های مکانیکی رو به پایان است و امروزه اطلاعات ذخیره شده روی سیستم ها ارزشمندتر از آن است که ریسک ذخیره آنها را روی درایوهای مکانیکی بپذیریم مخصوصا در حوزه حسابداری و حسابرسی که اهمیت این موضوع دو چندان است.
در کنار این موضوع اگر لپ تاپ زیاد در معرض تکان خوردن در اثر حمل و نقل باشد، امکان خرابی هاردهای مکانیکی بسیار بالاتر می باشد.

صفحه نمایش مناسب و با کیفیت

برای انتخاب صفحه نمایش مربوط به حوزه حسابداری باید در نظر داشته باشیم که کاربر ساعت های زیادی را به صفحه نمایش خیره می شود، پس اولا صفحه نمایش باید روشنایی مطلوبی داشته باشد تا چشم ها خسته نشوند، دوما رزولوشن بالاتر باعث می شود حسابدار بتواند داده ها و پنجره های بیشتری را در صفحه مشاهده کند. همچنین با شفاف و شارپ تر شدن نوشته ها از چشم در برابر خستگی محافظت می شود.

کیبورد مهم ترین بخش در لپ تاپ مناسب حسابداری

شاید یکی از مهم ترین قسمت های لپ تاپ یک حسابدار کیبورد آن باشد! برای کارهای حسابداری استفاده از بخش عددی صفحه کلید یا همان (Num Pad) خیلی متداول و به نوعی ضروری است مگر اینکه بخواهید سرعت خود را به طور چشمگیری کاهش دهید.

به طور معمول لپ تاپ های 13 اینچی و حتی 14 اینچی به دلیل کمبود فضا فاقد صفحه کلید عددی هستند پس به طور کلی می توان گفت لپ تاپ های حسابداری به نوعی حداقل 15 اینچی هستند.

لپ تاپ مناسب حسابداری


اما اگر از آن دسته افراد هستید که دائما در حرکت هستید و انتخاب یک لپ تاپ 15 اینچی به دلیل وزن بالاتر و ابعاد بزرگتر برای شما مقدور نمی باشد، می توانید لپ تاپ هایی که صفحه کلید آنها مجهز به نامبرپد است را انتخاب کنید.
همچنین باید گفت که صفحه کلیدهای عددی مجزا هم در بازار وجود دارد و اگر امکان حمل آنها در کنار لپ تاپ را دارید، می توانید لپ تاپ بدون صفحه کلید عددی انتخاب کنید. هرچند پیشنهاد ما به حسابداران انتخاب لپ تاپی دارای صفحه کلید عدد است.

ظاهر و بدنه

در صورت حمل و نقل زیاد لپ تاپ، انتخاب بدنه ای که دارای مقاومتی قابل قبول برای جلوگیری از ضربه ها و خط و خش باشد، اهمیت بیشتری پیدا می کند.
همچنین می توانید با توجه به مواردی که در انتخاب کیبورد حسابداری گفته شد، اقدام به انتخاب سایز لپ تاپ مناسب با نیاز خود کنید. لپ تاپ هایی با وزن بالا انتخاب مناسبی برای کسانی که دائما در حال حرکت می باشند، نیست.

شارژدهی

اگر نیاز به استفاده از لپ تاپ در محیط هایی که دسترسی به جریان برق نیست را دارید و یا به دلیل وزن قابل توجه شارژر می خواهید از حمل آن با لپ تاپ بی نیاز شوید، لپ تاپی را در لیست انتخاب خود قرار دهید که شارژدهی مناسبی داشته باشد.

امیدواریم این مقاله به شما کمک کرده باشه تا بتوانید به راحتی لپ تاپ مناسب برای حسابداری را انتخاب کنید. اگر نیاز به مشاوره دارید به سایت فروشگاهی ما مراجعه کنید و با کارشناسان ما در ارتباط باشید. همچنین برای دیدن قیمت و مشخصات لپ تاپ ها در برندهای مختلف کلیک کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *