بازی و سرگرمی, نقد و بررسی بازی

بررسی بازی هیتمن 3

در ادامه سری ریبوت شده ی هیتمن که شاهد عرضه دو نسخه از آن در سال های 2016 و 2018 بودیم، این بار استدیو IO interactive اقدام به انتشار سومین و آخرین بخش از این 3 گانه جذاب کرده است که در آن 6 مرحله به چشم میخورد که البته این 6 مرحله یا همان نقشه، جزو بزرگ ترین نقاط قوت این بازی و حتی این سری به حساب می آید.

سازنده بازی در این نسخه سعی کرده هر چه بیشتر سبک بازی را به سمت مخفی کاری برده و روند آن را از بازی های اکشن جدا نماید. از نقاط قوت دیگر بازی می توان به متنوع بودن مراحل اشاره کرد. همچنین با توجه به امکان پیش بردن مراحل به چندین روش مختلف، گیمرها ترغیب به انجام چندین باره مراحل شده تا بتوانند جایزه های مختلف را کسب کند و از طرفی از تمامی پایان های یک مرحله مطلع شوند. همچنین با انجام این نسخه از بازی به تمامی سوال هایی که در نسخه های پیش بوجود آمده بود جواب داده خواهد شد.

بررسی بازی هیتمن 3

طراحی مراحل بازی هیتمن 3

همانطور که گفته شد یکی از اصلی ترین موفقیت های این بازی، طراحی مراحل آن به صورت کاملا دقیق و با کوچکترین جزئیات است در نسخه های قبلی هم برای کشف نقاط مخفی و خاص هر مرحله، نیاز به جست و جو و کمی خلاقیت داشتیم ولی در نسخه جدید این جنبه بهبود داده شده و شاهد جزئیات بی نظیری در هر مرحله هستیم که انتخاب بهترین مرحله از این بازی را تقریبا غیر ممکن کرده است.
کوچکترین اشیاء و جزئیات در هر مرحله می تواند شما را در رسیدن به هدفتان کمک کند و انجام اهداف را از چیزی که فکر می کردید بسیار ساده تر کند. فقط کمی به تفکر و کشیدن نقشه دقیق نیاز خواهید داشت.

بررسی بازی هیتمن 3

بازی با پریدن به وسیله چتر نجات بر روی بلندترین برج دنیا در دبی شروع می شود. جایی که شما نیاز دارید برای نابود کردن اهداف خود به یک مهمانی نفوذ کنید.
مرحله بعد در انگلستان روایت می شود. جایی که به سبک فیلم های کاراگاهی شرلوک هلمز یا Knives out شما می توانید معمای قتلی که در داخل عمارت افتاده است را حل کنید.
مرحله بعد مرحله ای پر از ابهام است. جایی که برای اولین بار بدون بررسی و نقشه کشی، مجبور به حضور در کلوپی در آلمان می شوید که در ابتدا حتی از اهداف خود نیز بی خبر هستید.
مرحله 5 ام باید در چین حضور پیدا کرده و اهداف خود که به شدت محافظت می شوند را نابود کنید.
مرحله آخر هم که پایانی برای این سری است و به گونه ای طراحی شده که سوالی بی پاسخ در ذهن گیمر ها باقی نماند.

یک بازی با بی نهایت روش

بررسی بازی هیتمن 3

شاید باورکردنی نباشد، اما در این بازی شما با انتخاب های بسیار زیادی از روش های نابودی دشمنان خود رو به رو هستید که برخی حتی جنبه طنز به خود می گیرد. شما می توانید حتی با روش هایی کثیف و مبتدی مانند کشتن تمامی موجودات زنده، مرحله را به انتها برسانید یا با نقشه چینی دقیق و برنامه کاملا حساب شده طوری اهداف خود را نابود کنید که کاملا تصادفی بنظر بیاید و کسی به شما مشکوک نشود، حتی کسی متوجه کم شدن هدف شما نشود.
برای هر کدام از این نقشه ها راه حل های بیشماری وجود دارد که شاید برخی از آنها را حتی با جستجو در اینترنت هم پیدا نکنید که البته لذت انجام این بازی در مخفی کاری ها و ریزه کاری های جذاب آن است.

چالش آنلاین و خاص هیتمن 3

این بازی بخش آنلاین هم دارد که چالش خاصی در آن بطور هفتگی در دسترس قرار میگرد که البته با چالش های عادی آن بطور کلی متفاوت است. شاید کمی سخت و بی رحمانه بنظر برسد اما از نظر منتقدین، این چالش بسیار هیجان بر انگیز است و شما می توانید در آن به محک زدن توانایی های خود اقدام کنید.
در چالشی که به طور هفتگی در دسترس قرار میگیرد شما باید هدف خود را نابود کنید اما شما نمی توانید بازی را ذخیره کنید. یعنی به هر دلیلی اگر در اجرای اهداف خود به مشکل خوردید و در نابودی دشمنان ناموفق بودید آن مرحله به طور کل شکست خواهد خورد و شما شانس مجددی برای انجام آن نخواهید داشت.

بررسی بازی هیتمن 3

نقاط ضعف بازی هیتمن 3

در کنار نقاط قوت بی شمار این سری بازی هیتمن 3 نقاط ضعفی نیز به چشم می خورد که می توان هوش مصنوعی ضعیف بازی را علت آن دانست. مثلا سربازی که متوجه تغییر دوستش در چند ثانیه، با فردی کچل با بارکدی بزرگ در پشت سرش نمی شود کمی عجیب است اما با توجه به محیط بازی که درون مایه طنز دارد همخوانی دارد و اصلا نامید کننده نیست.
اگر شما از دسته گیمر هایی هستید که علاقه به حل کردن مشکلات به زبان گلوله را دارید، این بازی کمی شما را ناامید خواهد کرد، زیرا طراحی بخش شلیک و درگیری های آن مانند بازی های اکشن نیست و شما برای لذت بردن از بازی نیاز به کمی مخفی کاری و پذیرفتن جو بازی خواهید داشت.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *