گارانتی

گارانتی یکی از مسائل مهمی است که برای کاربران هنگام خرید هر نوع دستگاه یا خدمتی اهمیت دارد. در حقیقت دغدغه بسیاری از کاربران در هنگام خرید محصولات الکترونیکی، داشتن گارانتی و از آن مهمتر، معتبر بودن آن است، زیرا یک گارانتی معتبر و خوش سابقه به نوعی قوت قلب و آرامش استفاده از محصول را برای خریدار به همراه داشته و این موضوع باعث می شود تا خریداران دقت بیشتری به مسئله گارانتی کنند.

در هنگام خرید بهتر است حتما از اصالت گارانتی اطمینان حاصل کنید و ترجیحا از مراکز معتبر خرید خود را انجام دهید تا از اصالت محصول و همچنین اصالت گارانتی آن اطمینان حاصل کنید.

گارانتی شامل خدمات پس از فروشی است که به خریدار محصول ارائه شده و در مورد کالاهای موجود در آی تی مال، بسته به نوع کالا این خدمت توسط شرکت های متنوع و معتبری به دستگاه های مشتریان ارائه می شود.

در مجموعه آی تی مال ما نهایت تلاش خود را کرده ایم تا با ارتباط مستقیم با این شرکت و نمایندگان قانونی آن، محصولات برند های معتبر بازار را با گارانتی رسمی و قانونی این برند ها به کاربران عرضه کنیم.

گارانتی

گارانتی ماتریس (گارانتی ماتریکس)

گارانتی ماتریس (گارانتی MSI) که ارائه کننده خدمات گارانتی و واردات محصولات سخت افزاری و لوازم جانبی کامپیوتری است، فعالیت خود ار از سال 1376 آغاز کرده و در کنار این خدمات مجهز به خط تولیدی وسیع در یکی از شهرک های صنعتی اطراف تهران بوده که در این خط اقدام به تولید برخی از محصولات برند معتبر ام اس آی می کند.

گارانتی ماتریس در مدت فعالیت خود سعی کرده تا وارد کننده و ارائه کننده انحصاری محصولات برند های معتبری بوده که سرآمد آن ها را می توان محصولات برند تایوانی MSI دانست. این گارانتی در حال حاضر برای محصولات متعددی ارائه خدمات پس از فروش کرده که از جمله آنها می توان به ام اس آی، پردازنده های AMD، ادیفایر، ترمالتیک و سوپر تلنت اشاره کرد.

این شرکت به صورت انحصاری، ارائه کننده خدمات پس از فروش به نوت بوک ها و کامپیوترهای بدون کیس برند ام اس آی بوده و بیشترین تمرکز خود را روی این برند قرار داده است. در آی تی مال نیز بیشتر محصولات برند ام اس آی با گارانتی ماتریس همراه بوده که کاربران می توانند برای مشاهده اطلاعات دقیق و اطلاع از ضوابط و شرایط گارانتی این شرکت، به وب سایت آن مراجعه کنند.

گارانتی های مختلف

گارانتی های مختلف محصولات الکترونیکی در بازار می تواند دلایل زیادی داشته باشد. همانطور که می دانید هر برند با شرکت های مخصوص خود قرارداد داشته و فعالیت می کند و به همین دلیل است که گارانتی برخی از محصولات توسط دو یا تعداد بیشتر از شرکت های داخلی ارائه می شود. با این حال گارانتی های اصلی تنها گارانتی های مختلفی نبوده که در بازار قابل مشاهده و تهیه هستند.

گارانتی های متفرقه نیز بخشی از این موضوع را تشکیل می دهند. این نوع از گارانتی در حقیقت ارائه ضمانت گارانتی با اسمی جعلی و حتی در مواردی جعل برگه شرکت های ارائه کننده گارانتی اصلی بوده که به دلیل قاچاق بودن یا حتی استوک بودن محصول، روی می دهد و در نهایت این مشتری است که متضرر شده و تنها سودجویان از آن کسب سود می کنند.

به همین دلیل بهتر است قبل از تهیه دستگاه های دیجیتالی، با جستجو و تحقیق سعی در شناسایی و شناخت برند های اصلی گارانتی کنید تا هنگام خرید محصول نیز توانایی تشخیص تقلبی یا اصلی بودن گارانتی ها را داشته و بهترین و هوشمندانه ترین انتخاب را انجام دهید. همچنین توصیه می شود جهت اطمینان خاطر از مجموعه های فروشگاهی معتبر و نمایندگان اصلی خرید خود را انجام دهید.

 

گارانتی لپ تاپ

گارانتی لپ تاپ مهم ترین و با اهمیت ترین موضوعی است که هر لپ تاپی باید از آن بهره مند بوده و بهترین سرویس و خدمات پس از فروش ممکن را دریافت نماید. علت تاکید بر این موضوع هزینه بالای تهیه این محصولات بوده که بخش قابل توجه ای از قیمت را هزینه گارانتی تشکیل می دهد. زیرا محصولات الکترونیکی با هر دقت ساختی، ممکن است دچار مشکل شدi و در این موارد بهتر است که دستگاه تهیه شده دارای یک گارانتی معتبر و پاسخگو بوده تا هزینه صورت گرفته بدون پشتوانه نباشد.

در ایران ارائه کننده گارانتی لپ تاپ، بسته به سازنده دستگاه می تواند متفاوت باشد. برای مثال برند ایسوس به صورت اصلی دارای گارانتی یکپارچه بوده که سه شرکت ارائه کننده آن هستند. یا برای مثال برند ام اس آی در طی سالیان طولانی فعالیت خود در بازار ایران، یک گارانتی اصلی داشته است. به همین دلیل بهتر است قبل از تهیه لپ تاپ مورد نظر خود، درباره گارانتی اصلی برند سازنده آن تحقیقات لازم را به عمل آورید.

گارانتی

گارانتی مانیتور

گارانتی مانیتور در ایران یکی از با اهمیت ترین موارد هنگام خرید و تهیه این محصول است. ماینتور ها دستگاه های حساسی هستند که با توجه به ساختار آن، امکان ایجاد مشکل و البته خرابی در آن ها بسیار بیشتر از سایر دستگاه های الکترونیکی است. از پنل نمایش تا منبع تغذیه و حتی مدار کنترل، همه این تجهیزات حساس بوده و گاه با یک نوسان ساده دچار مشکل می شوند.

به همین دلیل داشتن یک گارانتی معتبر برای مانیتور، یک امر ضروری است و به هیچ عنوان خرید این دستگاه ها را بدون گارانتی به کاربران توصیه نمی کنیم.

گارانتی گوشی

گارانتی گوشی با توجه به حجم بالای فروش آن و استفاده توسط کاربران به یکی از بزرگترین دغدغه های بازار و کاربران تبدیل شده است. وظیفه گارانتی ارائه خدمات و سرویس های متنوع خدماتی به این محصولات بوده و در حقیقت یکی از مهم ترین مسائل در تهیه گوشی هوشمند، مسئله گارانتی و برند ارائه کننده این خدمت است.

برند های فعال در بازار ایران به طور کلی فعالیت غیر مستقیم را پیگیری می کنند که دلیل آن تحریم های مربوط به فناوری است که برای کشور ایران توسط جامعه جهانی در نظر گرفته شده و همین موضوع باعث شده تا حتی برند هایی که فعالیت مستقیم را در بازار ایران داشته اند، دست کم از این کار عقب رفته و به واسطه شرکت های ثالث خدمات خود را از سر گیرند.

به همین دلیل برند هایی مثل اپل خدمات مستقیمی از شرکت اصلی دریافت نمیکنند اما ارائه کنندگان گارانتی سعی در ارائه خدمات در همان سطح کیفی داشته و سامسونگ نیز به واسطه یک شرکت ثالث مشعول ارائه خدمات در کشور است.

گارانتی

گارانتی متفرقه

گارانتی متفرقه را می توان گارانتی تقلبی یا غیر اصلی نیز عنوان کرد. این نوع از گارانتی شامل برگه گارانتی هایی است که با اسمی جعلی و حتی در مواردی جعل برگه شرکت های ارائه کننده گارانتی اصلی بوده که به دلیل قاچاق بودن یا حتی استوک بودن محصول، رخ داده و مشتری نهایی متضرر می شود. به همین دلیل بایستی در هنگام خرید با آگاهی بیشتر و تمرکز بالاتری اقدام به انتخاب فروشندگان کرده و از مکان های مطمئن اقدام به تهیه دستگاه کنیم.

بهترین راه حل برای جلوگیری از رخ دادن چنین مسئله ی مهم و دردسر سازی، خرید از مراکز معتبر تجهیزات دیجیتالی است. همانطور که پیشتر گفتیم مراکز نمایندگی برند ها و یا فروشگاه های مولتی برند معتبر و دارای مجوز با توجه به ارتباط مستقیم با برند های تولید کننده محصولات و شرکت های ارائه کننده گارانتی، اقدام به عرضه محصولات اصلی با گارانتی معتبر و اصلی می کنند که قابلیت اتغلام داشته و مشتریان می توانند پیش از خرید استعلام های لازم را دریافت کنند.

گارانتی اصلی لپ تاپ

گارانتی اصلی لپ تاپ در هنگام خرید محصول مورد نظر یکی از بزرگترین دغدغه ها و البته شاید بتوان گفت مهم ترین آنها بوده که کاربران هنگام تهیه لپ تاپ مورد نظر خود از هر برندی، آن را داشته و تجربه کرده اند. البته این موضوع با توجه به هزینه ای که برای خرید یک لپ تاپ باید صرف شود، کاملا منطقی بوده و حق کاربران است که در مورد این موضوع نگران باشند.

در بازار گارانتی های تقلبی بریا برند هایی مثل ایسوس، ام اس آی و لنوو عنوان می شود اما در اصل شرکت های وارد کننده و ارائه دهنده خدمات گارانتی این برند ها شناخته شده بوده و با کمی تحقیق به سادگی می توان به اطلاعات آنها دست یافته و اصالت گارانتی های روی محصولات را از این شرکت ها استعلام گرفت.

در حال حاضر گارانتی اصلی محصولات لپ تاپ بسته به برند دستگاه متفاوت بوده و در آی تی مال همه محصولات با گارانتی اصلی و تضمین اصالت کالا عرضه می شود تا مشتریان با خیالی آسوده اقدام به انتخاب و خرید محصولات مورد نظر خود کنند.

گارانتی چیست؟

گارانتی چیست؟ این سوال پرتکرار و پر جستجوی همه کاربران است که قصد تهیه محصولات دیجیتالی را داشته و تمایل به کسب دانش بیشتر درباره این موضوع دارند.

عبارت گارانتی یا وارانتی در واقع نوعی تعهد است که شرکت گارانتی کننده یا فروشنده محصول به خریدار داده و به مانند یک قرارداد است که در طول مدت آن در صورت خرابی و یا مشکل در دستگاه یا خدمت خریداری شده، شخص گارانتی کننده موظف به احیاء و در صورت نیاز، تعویض آن خواهد بود. معمولا مدت زمان گارانتی بسته به محصولی که خریداری می کنید و شرکت گارانتی کننده متفاوت است.

در حقیقت گارانتی مانند یک تعهد نامه بین مشتری و شرکت ارائه کننده آن است که طی آن کاربران برای مدتی مشخص ( برای مثال 18 ماه ) از پشتیبانی خدمات گارانتی شرکت در ارتباط با محصول خود بهره مند خواهند بود. همچنین در سال های اخیر و برای همگام شدن با شرکت اصلی برند، گارانتی هایی مثل گارانتی یکپارچه ایسوس، در کنار گارانتی اصلی به کاربران امکان دریافت گارانتی حوادث غیر مترقبه را نیز ارائه می کنند که پوشش کامل تری نسبت به گارانتی های متفرقه و غیر اصلی ( تقلبی) دارد.

بهترین گارانتی لپ تاپ

بهترین گارانتی لپ تاپ یا بهترین گارانتی نوت بوک یک موضوع نسبی بوده که بسته به نوع دستگاه و برند می توان به آن متفاوت پاسخ داد اما یک پاسخ جامع برای آن وجود دارد. بهترین گارانتی لپ تاپ در واقع بهترین تجربه ارائه خدمات و تامین قطعات در کنار ارائه سرویس های احیاء و یا تعویض در سطح کیفی برند فوق توسط شرکت گارانتی کننده است. با توجه به هزینه لپ تاپ و البته توقع کاربران از شرکت های گارانتی، این موضوع برای گارانتی کنندگان از اهمیت بالایی برخوردار است.

شرکت های ارائه کننده گارانتی که به عرضه محصولات و ارائه خدمات برای دستگاه های عرضه شده می پردازند، به صورت مستقیم با شرکت اصلی در ارتباط بوده و قادر به تامین قطعات مورد نیاز این دستگاه ها و همچنین دستگاه های مورد نیاز برای انجام خدمات تخصصی بوده و از همه مهم تر، مجهز به آموزش ها و راهنما های مورد نیاز برای انجام این خدمات در سطح کیفی جهانی بوده که این موضوع آن ها را از گارانتی های متفرقه تفکیک می کند.

گارانتی

معتبرترین گارانتی لپ تاپ

معتبرترین گارانتی لپ تاپ را می توان خوش نام ترین و بهترین شرکت های ارائه کننده خدمات گارانتی و احیاء لپ تاپ ها عنوان کرد اما با توجه به گستره زیاد شرکت ها و تفاوت برند های تحت پوشش آن ها، باید گفت که اعلام معتبرترین گارانتی لپ تاپ یک موضوع کاملا نسبی بوده و وابستگی مستقیم به برند مورد نظر کاربران دارد.

برای مثال، با توجه به فعالیت بلند مدت ایسوس در بازار ایران، این برند همیشه در حال پایش و جستجو برای بهترین شرکای تجاری ارائه دهنده خدمات گارانتی بوده تا بتواند بهترین خدمات را از طریق این سازمان ها به کاربران برند خود در ایران ارائه کرده و از سویی رضایت مشتریان خود را نیز جلب کند.

در ایران معتبرترین و البته اصلی ترین گارانتی لپ تاپ ایسوس، گارانتی یکپارچه ایسوس است که متشکل از شرکت های سازگار، حامی و آواژنگ بوده که هر سه شرکت به محصولات ایسوس تحت پوشش این گارانتی ارائه خدمات گارانتی را انجام داده و یکدیگر را پوشش می دهند.

این موضوع را می توان به سایر برند ها نیز تعمیم داد، زیرا برند های مختلف با شرکت های مختلفی فعالیت کرده و گارانتی اصلی خود را ارائه می کنند.

 گارانتی یکپارچه ایسوس

گارانتی یکپارچه ایسوس یا همان پوشش یکپارچه ایسوس، گارانتی اصلی ایسوس تحت عنوان جدیدی است که توسط سه برند معروف سازگار، حامی و آواژنگ شکل گرفته و به صورت هم پوشانی، عرضه خدمات گارانتی را به صورت متفاوتی شکل می دهد.

گارانتی یکپارچه ایسوس در حقیقت یک سرویس جامع برای ارائه خدمات به لپ تاپ های برند ایسوس و دریافت سرویس گارانتی و خدمات پس از فروش این محصولات در بازار ایران توسط ایسوس و شرکای این برند در ایران راه اندازی شده و در حال ارائه خدمات به مشتریان این برند است.

بزرگترین نکته مثبت درباره این پوشش یکپارچه، هم پوشانی این سه شرکت است، زیرا پوشش دهی شهر های مختلف و مراکز خدمات مختلف هر شرکت باعث می شود تا کاربران برای استفاده از گارانتی خود با کمترین دغدغه را داشته و بتوانند به راحتی از این خدمات استفاده کرده و سرویس مورد نظر خود را دریافت کنند.

گارانتی غیر اصلی یا متفرقه

گارانتی غیر اصلی یا متفرقه در حقیقت گارانتی های غیر اصلی است که بعضا توسط فروشندگان و یا شرکت های متفرقه به کاربران داده شده و در مواردی نیز دیده شده که این موضوع را با عدم پاسخگویی گارانتی و عدم اهمیت این موضوع به مشتریان ارائه می کنند تا در کنار حاشیه سود بالاتر، از دستگاه فروخته شده به صورت کامل رفع تعهد کرده و در نهایت با وقوع هرگونه مشکل تنها کاربران دچار مشکل شده و نه فروشنده و نه شرکت های گارانتی غیر اصلی دستگاه را نمی پذیرند.

به صورت کلی اگر شرکتی خارج از شرکت های مرسوم و معتبر پوشش دهنده گارانتی هر برندی ادعای ارائه گارانتی اصلی کند، این موضوع قابل پیگیری و شکایت بوده زیرا شرکت های اصلی تنها نمایندگان آن برند هستند. همچنین این شرکت های تقلبی به علت نداشتن ارتباط مستقیم با شرکت اصلی و البته عدم دسترسی مستقیم به قطعات اصلی و با کیفیت، خدمات ضعیفی را در بخش احیاء دستگاه و گارانتی خود به مشتریان ارائه می کنند.

گارانتی یکپارچه تقلبی

گارانتی یکپارچه تقلبی با توجه به سطح گسترده فروش محصولات برند ایسوس به مسئله ای نگران کننده تبدیل شده که بزرگترین متضرران آن را مشتریان نهایی این برند تشکیل می دهد. همانگونه شرکت ایسوس اعلام کرده، گارانتی یکپارچه ایسوس شامل شرکت های سازگار، حامی و آواژنگ بوده و این سه برند به صورت هم پوشانی به مشتریان خود خدمات ارائه کرده و تنها نمایندگان رسمی این برند در بازار ایران هستند.

به همین دلیل است که اگر شرکت یا فردی که ادعای ارائه گارانتی یکپارچه را دارد، کاملا در حال نشر اکاذیب بوده و به غیر از سه شرکت اسم برده شده، هیچ شرکت دیگری تحت این پوشش یکپارچه یا گارانتی یکپارچه به محصولات ایسوس خدمت نداده و در حقیقت گارانتی یکپارچه تقلبی یا غیر اصلی است.

بزرگترین خطر این گارانتی ها، عدم پایبندی به شرایط و ضوابط مرسوم گارانتی ها بوده که در کنار عدم توان تهیه قطعات و تجهیزات مورد نیاز برای ارائه گارانتی و سرویس، میتواند نتایج نامطلوبی را بر تجربه مشتری بگذارد.

شرایط گارانتی لپ تاپ

شرایط گارانتی لپ تاپ شامل مواردی است که کاربران برای دریافت خدمات گارانتی و سرویس دستگاه باید دارای آن بوده یا آن را رعایت کنند. به صورت معمول اساس و پایه این شرایط برای همه گارانتی ها یکسان بوده و تنها به عنوان یک مثال، شرایط و ضوابط گارانتی سازگار ارقام در قسمت زیر آورده شده تا کم و بیش با شرایط کلی همه شرکت ها آشنا شوید.

  • اگر در 7 روز اول خرید لپ تاپ ، نقص پیدا کرد ، لطفاً فاکتور معتبر خرید که شامل سریال دستگاه و مهر فروشگاه باشد و همه متعلقات ،کارتن و لوازم جانبی به همراه داشته باشید تا بعد از بررسی کارشناسان فنی و تایید شرکت سازنده برای جایگزینی دستگاه جدید همان مدل اقدام شود.
  • اطلاعات داخل هارد دستگاه شامل گارانتی نمی شود و شرکت در قبال از بین رفتن اطلاعات و نرم افزارهای دستگاه هیچگونه مسئولیتی را بر عهده نمی گیرد.
  • در صورتی که کالا فاقد شرایط گارانتی اما قابل بازگردانی به شرایط سخت افزاری قبلی باشد پس از توافق با مشتری کالا احیاء و هزینه آن دریافت خواهد شد.
  • رفع اشکال نرم افزاری شامل هزینه می باشد. (در صورت خرید لپ تاپ از مجموعه آی تی مال، این موضوع نیز توسط مجموعه آی تی مال تحت گارانتی نرم افزاری آی تی مال به صورت رایگان برای مشتریان صورت می گیرد.)
  • در هنگام مراجعه، به همراه داشتن برچسب گارانتی الزامی می باشد.
  • با توجه به تغییر و تحول سریع قطعات کامپیوتری در صورت نیاز به تعویض و موجود نبودن دستگاه، در ازای دریافت مابه التفاوت، دستگاهی با مدل مشابه به مشتری داده خواهد شد.

مواردی که شامل گارانتی نمی شوند

مواردی که شامل گارانتی نمی شوند در بیشتر موارد شامل مشکلات و آسیب هایی هستند که به صورت عمدی یا در اثر بلایای طبیعی رخ داده و به همین دلیل مجموعه گارانتی کننده مسئولیتی در قبال ارائه خدمات به آن دستگاه ندارد. به صورت کلی موارد این لیست برای همه برند ها صدق کرده و یک استاندارد بین المللی است که برند های اصلی نیز از آن پیروی کرده و مطابق آن دستورالعمل های خود را صادر می کنند.

  • مخدوش بودن کارت گارانتی، هولوگرام و شماره سریال محصول
  • عدم تطابق سریال کارت گارانتی با سریال محصول
  • صدمات ناشی از استفاده نامتعارف (هرگونه ضربه خوردگی، شکستگی، ترک خوردگی، تاب برداشتگی، زنگ زدگی، آسیب در حین حمل و نقل، سوختگی نوسانات برق، رطوبت، نفوذ مایعات و مواد شیمیایی، حرارت بالا یا هرگونه تغییر ظاهری در محصول)
  • هرگونه فعالیت خدماتی سخت افزاری توسط اشخاص ثالث
  • باز شدن بدنه دستگاه به هر دلیل
  • خرابی ظاهری سوکت ها و درگاه های ورودی و خروجی

گارانتی

نمایندگی لپ تاپ

نمایندگی لپ تاپ در بحث فروش، به معنای فروشندگانی هستند که به صورت مستقیم با برندهای مختلف و نمایندگان آن فعالیت کرده و محصولات را با گارانتی اصلی و به صورت اورجینال به مشتریان عرضه می کنند. این نمایندگان با توجه به ارتباط قوی خود با تامین کنندگان اصلی و شرکت های ارائه کننده خدمات گارانتی، محصولات اصلی را با گارانتی معتبر و اصلی آن ارائه داده و به همین دلیل خرید از نمایندگی برند ها یا فروشگاه های مولتی برند معتبر (همانند آی تی مال) به کاربران پیشنهاد می شود.

نمایندگی لپ تاپ در بحث خدمات پس از فروش و گارانتی نیز شامل مراکز ارائه خدمات شرکت های گارانتی است که با توجه به نوع نماینده و البته شرکت ارائه کننده خدمات گارانتی، می تواند در بخش های مختلفی از کشور ایران حضور داشته باشد. برای مثال گارانتی یکپارچه ایسوس سعی کرده تا با با اجماع و همپوشانی شبکه های گسترده خدمات پس از فروش، بهترین پوشش را برای کاربران ایرانی در زمینه خدمات گارانتی لپ تاپ ایسوس فراهم کند.

گارانتی مادام العمر چیست

گارانتی مادام العمر چیست؟ گارانتی مادام العمر که همه ما بر روی برخی از محصولات مثل رم ها شاهد آن هستیم، در حقیقت همان Lifetime warranty است که برای محصولات مختلفی کاربرد دارد. این نوع از گارانتی برای قطعاتی است که میزان عمر کارکرد مفید آن بسیار بالا بوده و با توجه به کیفیت ساخت و قطعات به کار رفته در آن ها، احتمال خرابی یا سوختن بسیار پایینی دارند و به همین دلیل این نوع از گارانتی برای این محصولات در نظر گرفته می شود.

برای مثال گارانتی قطعه ای همانند رم کامپیوتر مادام العمر است. علت این موضوع آمار بسیار پایین خرابی یا دچار مشکل بودن این قطعه است. بنابراین شرکت های تولید کننده و نمایندگان گارانتی آن ها این محصولات را به صورت مادام العمر گارانتی کرده و به کاربران ارائه می کنند.

اما در مورد بسیاری از محصولات الکترونیکی عرضه شده در بازار، این موضوع صدق نمی کند. زیرا قطعات مختلف و پیچیده ای در آن ها به کار رفته که از ارائه این نوع گارانتی جلوگیری می کنند.

شرایط ابطال گارانتی

شرایط ابطال گارانتی یا شرایط خارج شدن دستگاه از گارانتی، مواردی است که در صورت رخ دادن آن ها، شرکت ارائه کننده گارانتی هیچ گونه مسئولیتی در قبال دستگاه شما و گارانتی آن نداشته و ارائه هرگونه خدمت یا سرویس بر روی دستگاه حادثه دیده، شامل هزینه کارشناسی، قطعات و دستمرد می شود.

بسیاری از گارانتی ها شرایط استاندارد و جهانی برای ابطال گارانتی دارند و این موضوع در ایران نیز صدق می کند. در ایران نیز اکثر برندها و شرکت های گارانتی تحت ضوابطی یکسان به این موضوع عمل می کنند که برای شما در قسمت زیر، لیستی از آن ها تهیه شده است:

  • مخدوش بودن کارت گارانتی، هولوگرام و شماره سریال محصول
  • عدم تطابق سریال کارت گارانتی با سریال محصول
  • صدمات ناشی از استفاده نامتعارف (هرگونه ضربه خوردگی، شکستگی، ترک خوردگی، تاب برداشتگی، زنگ زدگی، آسیب در حین حمل و نقل، سوختگی نوسانات برق، رطوبت، نفوذ مایعات و مواد شیمیایی، حرارت بالا یا هرگونه تغییر ظاهری در محصول)
  • هرگونه فعالیت احیاء سخت افزاری توسط اشخاص ثالث
  • باز شدن بدنه دستگاه به هر دلیل
  • خرابی ظاهری سوکت ها و درگاه های ورودی و خروجی

زمان استفاده از کارت گارانتی برای باتری لپ تاپ چه قدر است؟

زمان استفاده از کارت گارانتی برای باتری لپ تاپ چه قدر است؟ پاسخ این سوال بستگی به شرایط گارانتی لپ تاپ شما و شرایط سازنده برای شرکت های گارانتی دارد. زیرا ممکن است در برخی از موارد گارانتی باتری لپ تاپ هم دوره با گارانتی اصلی بوده و در شرایط دیگری این زمان کوتاه تر از گارانتی اصلی باشد که دلیل آن را باید در سیاست های برند سازنده دنبال کرد.

با توجه به میانگین کاری باتری های استفاده شده در هر لپ تاپ می توان گفت که کاربران با استفاده صحیح از آن ها و شارژ و تخلیه شارژ صحیح و اصولی، می توانند مدت زمان زیادی از باتری خود استفاده لازم را داشته و به فعالیت با دستگاه بپردازند. در عین حال، در صورت خرابی باتری به صورت کارخانه ای (در موارد بسیار نادر) می توان به سلول های باتری شک کرد و در صورت نیاز اقدام به تعویض آن توسط شرکت ارائه کننده گارانتی نمود.

برای مثال مدت زمان قابل استفاده از کارت گارانتی برای باتری لپ تاپ ایسوس، همان مدت گارانتی کلی دستگاه است که روی کارت گارانتی محصول درج می شود.